Zarządzanie i administrowanie nieruchomościami, to oferta skierowana do Wspólnot Mieszkaniowych. Nasi specjaliści zajmują się kompleksową obsługą, w zakresie określonym warunkami umowy. Oferta obejmuje w szczególności: planowanie i realizację remontów planowanych, napraw bieżących, rozliczanie lokatorów w zakresie opłat związanych z najmem oraz opłatami za tzw. media (ogrzewanie, ciepła i zimna woda, wywóz nieczystości, doprowadzanie ścieków).
Nasi specjaliści realizują również zadania związane z prowadzeniem książek obiektów budowlanych, dokumentacji technicznej nieruchomości, zlecaniem kontroli technicznych, planowaniem wymaganych przeglądów okresowych, weryfikacją stanu faktycznego i prawnego zarządzanego obiektu.
Do zadań należą także czynności: kontrola utrzymania czystości w częściach wspólnych, zapewnienie mieszkańcom nieprzerwanych dostaw mediów - wody, gazu, energii elektrycznej, usuwanie awarii, prowadzenie księgowości, sporządzanie sprawozdań finansowych.
Logowanie do systemu moja wspólnota.
Weryfikacja stanu prawnego i faktycznego nieruchomości – regularne sprawdzanie dokumentacji prawnej i technicznej nieruchomości oraz prowadzenie wykazu lokali, właścicieli i najemców.
Prowadzenie dokumentacji technicznej – zarządzanie książkami obiektów budowlanych i dokumentacją techniczną zgodnie z przepisami prawa budowlanego.
Zlecanie przeglądów technicznych – organizowanie okresowych kontroli technicznych nieruchomości i urządzeń technicznych, zgodnie z wymaganiami prawa budowlanego.
Kontrola czystości i porządku – nadzór nad utrzymaniem czystości w pomieszczeniach wspólnych, budynkach i terenach należących do nieruchomości.
Zapewnienie dostaw mediów – kontrola nad dostawami energii elektrycznej, wody, gazu, odprowadzaniem ścieków i wywozem śmieci.
Nadzór nad usługami zewnętrznymi – kontrola usług ochrony obiektu oraz innych usług zewnętrznych zgodnych z wymaganiami właścicieli.
Nadzór nad konserwacją techniczną – bezpośredni nadzór nad pracą firm odpowiedzialnych za konserwację instalacji technicznych w budynku.
Kontrola nad usuwaniem awarii – zarządzanie procesem usuwania awarii oraz nadzór nad likwidacją ich skutków.
Organizacja zebrań właścicieli – przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań właścicieli nieruchomości.
Przygotowywanie planów gospodarczych – opracowywanie projektów planów gospodarczych oraz ich korekt, obejmujących plany finansowo-rzeczowe.
Rozliczanie planów gospodarczych – przygotowywanie rozliczeń planów gospodarczych zgodnie z założeniami.
Prowadzenie księgowości – zarządzanie księgowością nieruchomości przy pomocy odpowiedniego programu komputerowego.
Sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych – przygotowywanie rocznych raportów finansowych dla wspólnoty.
Przygotowywanie informacji o kosztach i przychodach – sporządzanie informacji o kosztach utrzymania nieruchomości oraz przychodach z jej użytkowania.
Windykacja należności – analiza i egzekwowanie należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości.
Wydawanie poświadczeń właścicielom – przygotowywanie poświadczeń i zaświadczeń dla właścicieli lokali.
Rozliczanie kosztów utrzymania i mediów – rozliczanie właścicieli z kosztów utrzymania nieruchomości, zużycia mediów oraz funduszu remontowego, w tym odczyt liczników i roczne rozliczenia.